Onze werkwijze

Een eventuele achterstand op de betaling van uw hypotheektermijnen wordt door de hypotheekverstrekker aan ons gemeld. Wij nemen contact met u op, of vragen u contact met ons op te nemen, om te zien of de achterstand kan worden opgelost. Wij bespreken dan samen met u uw financiële situatie en denken mee over een passende oplossing, waarbij woningbehoud het streven is. 

 

Bij tijdelijke betalingsproblemen treffen wij meestal een betalingsregeling. Naast uw maandelijkse hypotheektermijnen, betaalt u dan een aantal maanden een extra bedrag. Daardoor wordt de achterstand ingelost. Om vast te kunnen stellen wat voor u een haalbare regeling is, vragen wij inzicht in uw maandelijkse inkomsten en uitgaven. 

 

Als een betalingsregeling tijdelijk niet haalbaar is, maar er wel zicht is op verbetering, kan de achterstand worden bevroren en betaalt u alleen de lopende termijnen. Als uw financiële situatie verbetert, treffen wij alsnog een betalingsregeling voor de achterstand. Mogelijk kunt u in dit geval een beroep doen op de Nationale Hypotheek Garantie (NHG).

 

Als de financiële problemen niet tijdelijk maar structureel zijn, zoeken we naar een andere oplossing. Wij kunnen uw hypotheekverstrekker bijvoorbeeld vragen om te onderzoeken of een aanpassing van de hypotheek mogelijk is, zodat  de maandelijkse lasten dalen. 

 

In sommige gevallen biedt alleen verkoop van de woning zicht op een oplossing. Wij kunnen u bij de verkoop van de woning ondersteunen om een zo goed mogelijke opbrengst voor uw woning te realiseren. Mocht er toch sprake zijn van een restschuld, dan zoeken wij daarvoor met u een oplossing. Mogelijk kunt u een beroep doen op de Nationale Hypotheek Garantie (NHG).

 

Alleen in het uiterste geval zullen wij overgaan tot het veilen van de woning. Wij doen er samen met u graag alles aan om dat te voorkomen. 



Neem contact op